London savjeti

London-praktični savjeti

1. U London smo putovali s ryanairom. Budući nismo iz Zagreba, auto smo parkirali kod https://www.london.com.hr/index.php/parking, 40 kuna dan, oni vas odvezu na aerodrom i vrate.

2. Od aerodroma Stansted do centra možete vlakom stansted express https://www.stanstedexpress.com/ .

To je najbrža varijanta, za 50 minuta ste na Liverpool street. Povratna karta je 28 funti odrasli, 14 za djecu 5-15 godina. Možete ju kupiti online( sigurnije) ili tamo odmah po izlasku na aerodromu.

Mi smo išli autobusom terravision koji vozi sat i deset minuta https://www.terravision.eu/ , što nam je dobro došlo da i odspavamo , jer je let rano ujutro. Povratna karta je 15 funti, za djecu 8.5 funti. Sletili smo par minuta prije 8 i stigli smo na autobus u 8:50. Ovim autobusom možete i do Victoria station, onda je vožnja nešto duža ( sat i pol) i skuplja. I kao i u Milanu, ovo se pokazala kao odlična opcija za povratak- opet je na stanici bilo više ljudi, ali su ušli samo oni koji su imali kartu za točno to vrijeme(5 ujutro), ostali ne. Znači kad rezervirate kartu, vaše vas mjesto čeka.

3. Mi smo uzeli hotel Premier inn Aldgate, na njihovoj stranici. Cijena za dvoje odraslih i dvoje djece do 15 g( četverokrevetna soba) je 70 funti( bez povrata kod otkazivanja, ali možete mijenjati datume boravka do zadnjeg dana) ili 75 funti( s otkazivanjem). Hotel je 900 m od stanice autobusa na Liverpool street pa smo odmah otišli ostaviti prtljagu( imaju sobu za to) da ju ne vučemo cijeli dan po gradu( u centru smo bili u 10h, check in je u 15h). Minutu hoda od hotela je stanica metroa. Minutu hoda je i pizzeria Union gdje smo pizzu platili 6 funti, a preko puta nje je i tipični pub gdje su fish and chips 9 funti. U blizini je i trgovina, a pješke do Tower Bridga ima 10 ak minuta.

4. Po gradu smo se vozili metroom, koji smo plaćali bankovnom karticom, ja debitnom mastercard, suprug za sebe i kćer revolut i obični master. Morate imati jednu karticu za svaku osobu. Iako se meni činilo komplicirano prije puta to s karticama kad sam čitala, zapravo je vrlo jednostavno. Kad ulazite na stanicu metroa, na rampi samo prislonite karticu i to je to. Kad izlazite sa stanice, opet je rampa koju ne možete ni proći, nego opet prislonite karticu. Cifru s kartice vam skida na kraju dana. Ako se vozite 1-2 vožnje, onda će vam skinuti za to. Mi smo imali više vožnji, ali u tom slučaju maksimalni dnevni iznos koji vam skine je 7.7 funti. To vrijedi za zonu 1 i 2 u kojoj se nalazi većina atrakcija. Ako idete do zadnje pete zone( i to su išli suprug i kćer) skinut će vam oko 95 kuna.

5. Postoji varijanta plaćanja prijevoza oyster karticom. Nju možete naručiti online prije da vam dođe na kućnu adresu ili je tamo napraviti. Ona košta 5 funti i taj se novac više ne vraća na kraju. Osim toga, tu karticu stalno morate puniti pa se to nama učinilo kompliciranije. Ukoliko imate dijete do 11 g ono uz vas ne plaća kartu. Za dijete od 11-15 g se isplati uzeti oyster karticu već za 2 dana jer će onda za njega dnevna karta biti samo 3.75 funti.

6. Ja sam jedan dan jela i u Marks&Spenceru- uzela sam sushi za 4.5 funte. Oni u svojim većiim robnim kućama, npr u Kensingtonu, gdje imaju i odjel delikatesa, imaju i dio sa više kuhane hrane koju će vam i prigrijati, a možete i sjesti i pojesti je.

7. Za ulaz vise nisu potrebne nikakve potvrde ni testovi. To je razlog što je tamo gužva ogromna, oni su ovaj vikend dosegli brojke iz 2019. što se tiče turista. Nas je to malo iznenadilo jer smo početkom 12. mjeseca za advent baš uživali budući je bilo bar 5 puta manje ljudi.

8. Ovaj put smo tamo smo letjeli s Ryanom na Stansted, maske u avionu su još obavezne. Od Stansteda smo uzeli kartu za bus s Terravisionom, 15 funti je povratna, jedan smjer je 12. Natrag smo išli s Britishem jer nam je Ryan otkazao let 2.5 tj pred put. Navodno će refundirati razliku. Mogla sam besplatno uzeti drugi datum, ali mi je zbog posla odgovarao samo povratak ponedjeljkom što oni imaju tek u ljeto. Budući British s Heatrowa ide u 7:15, ne vozi metro tako rano, a Heatrow express koji ide s Paddingtona koštao bi nas 25 funti po osobi plus pola sata vožnje busom od hotela do tamo.  Nas je bilo 4 pa smo radije uzeli taksi. Uberom se može doći za 52- 60 funti, black cab je 100 funti.

9. Smješteni smo opet bili u Premier inn Aldgate, gdje je dvokrevetna soba 70 funti, a cijena je ista i za četverokrevetnu sobu s dvoje djece do 16 g. Doručak je 8.5 funti kontinentalni i 10.5 engleski, djeca uz odrasle imaju besplatno.

10. Voda je u Londonu pitka iz pipe.

11. Išli u Westminster abbey, karte smo uzeli preko interneta pa je red za nas bio puno kraći. Inače se i tamo može na licu mjesta uzeti karta. Karta je 25 funti, uz 1 odraslog i 1 dijete do 16 g ide besplatno.

12. Jeli smo  sushi u restoranu Wasabi sushi and bento, cijena je od 5-6 funti za bento box na dalje. Imaju i ramen koji će vam tamo podgrijati i još dosta japanskih jela. Ako jedete tamo, računajte jos 1 funtu dodatno na svako jelo koje jedete. Ako uzimate za van, nema te dodatne funte.

13. Navečer smo išli na predstavu The play that goes wrong koja je stvarno urnebesna- smijali smo se do suza! Kate sam uzela na londontheterdirect.com U prosincu smo isto tako bili na mjuziklu Mamma mia i Tina Turner- tada su karte bile nešto jeftinije direktno na stranici kazališta.

14. British museum- besplatne karte sam rezervirala online, ali nas tamo nitko za to nije ni pitao. Na glavnom ulazu je puno veći red, mi smo ušli sa sporednog ulaza. Gužva je u muzeju stvarno bila ogromna.

15. Ručali smo u Poppies Soho- restoran je u retro stilu, atmosfera je dobra, fish and chips odlični, ali svjesna sam da je to restoran namijenjen turistima. Bilo je tamo i jeftinijih pubova, nisam htjela ići bez preporuke. Dobila sam preporuku za indijski restoran Dishoom, nismo stigli ovaj put.

16. Posjetili smo i Tate modern muzej, u koji smo neplanirano ušli, besplatne karte smo uzeli na ulazu skenirajući kod.

17. Za one s tankim budgetom, Tesco i Sainsburry imaju meal deal za 3.5 funte. Tu je uključen glavni obrok( wrap, sendvič, više vrsta hladnih salata, tjestenine, sushi…), snack( voće, musli pločice, mali sushi…) i piće( sve vrste sokova, vode, energetskih pića, smoothija…).

18. Još uvijek možete koristiti roaming na mobitelu kao da ste unutar EU.