Barcelona

U mojim putovanjima dosada naišla sam na neke gradove u koje se rado vraćam, u kojima se vidim i da živim u nekom drugom životu. Barcelona je jedan takav grad. Grad umjetnosti, dobre hrane i živog temperamenta ne budi se rano i sasvim je uobičajeno da ovdje ne možete popiti prvu jutarnju kavu rano ujutro, ali zato grad koji živi do duboko u noć. Puno je ovdje lokacija koje treba obići, samo da je više vremena i novca jer ulaznice su dosta skupe. Ja sam ovaj puta bila samo dva i pol dana i pokazalo se da se dosta toga može vidjeti i u tako kratkom vremenu.
1. Putovali smo s Ryanairom iz Zagreba za 40 eura povratna karta samo s ruksakom. 2. Sletjeli smo u Gironu, odakle smo autobusom nastavili do centra. Karte sam kupila na Aerodrom je malen i nema puno letova, samim time ni gužve pa će vam trebati 5 minuta od aviona do izlaska. Autobus se nalazi s lijeve strane kad izađete. Vozi jedan st i 15 minuta do centra, neovisno o gužvi jer na puno mjesta u gradu postoje posebne trake samo za autobuse.
3. Smještaj u Barceloni je dosta skup, ja sam uzela hotel Coronado preko Agode, ali je moj savjet da probate izbjeći vikend jer su cijene smještaja u tjednu dosta jeftinije. Hotel je po kategorizaciji jedna zvjezdica, ali mi smo bili jako zadovoljni sobom- čisto, uredno, udobno. Blizu je metro stanica i direktna linija za nekoliko lokacija u gradu, a centar vam je dostupan i pješice na 10 minuta. Preko puta hotela nalazi se trgovina hranom, Lidl je na 3 minute hoda, a u okolici je puno povoljnih hotela i mjesta za doručak jer je četvrt Poble Sec i inače najpovoljnija za jelo ovdje.
4. Po gradu se najjednostavnije kretati metroom. Imate dnevnu kartu koja se zapravo najmanje isplati, jer se toliko ipak nećete vozati u jednom danu. Mi smo uzeli karnet s deset vožnji T casual (12.15 eura), ali je možda i bolja opcija uzeti dvodnevnu ili trodnevnu Hola karticu. Jedna vožnja je cca 2.5 eura.
5. Karte za Sagradu Familiu s rasprodaju bar tjedan dana unaprijed. Mi smo već bili pa nismo kupili karte prije. Vidjela sam da se svaki dan ujutro u 8 pojavi poneka karta za ulaz za taj dan. Mi smo sasvim slučajno tamo u 18:30 pogledali na Internet i vidjeli da ima još karata za 18:30, kupili i 3 minute poslije ušli. Ne znam da li je to tako uvijek navečer. Ulaznica je 26 eura i kupuje se samo online na . Nedjeljom se može besplatno ući, ali morate doći ujutro barem u 7 i stati u red jer se pušta ograničen broj ljudi. Ulazite u 8 i morate sjesti i slušati orguljaški koncert, što je lijep doživljaj, a onda nakon pola sata možete van, misa je u 9, ali na njoj ne morate ostati. Tada nema baš previše hodanja i obilaska unutra.
6. Na metro stanici Sagrada Familia ako idete na izlaz Plaza Gaudi pokretnim stepenicama, iza vas će biti Sagrada. Ove su stepenice poznate iz brojnih instagram videa, tu stoji uputa da se mobitel ne stavlja na pod, na stepenice, a po danu oni više ni ne rade baš zbog tog učestalog snimanja videa. Stepenice rade samo kad nije radno vrijeme Sagrade. Najbolji pogled na Sagradu je s jezerca ispred. Tu dođite i nakon zalaska sunca jer je lijepo osvijetljeno.
7. Najbolji rooftop bar s pogledom na Sagradu nalazi se u hotelu Sercotel Rosellon. Rezervirati ju možete online na i to tjedan dana prije. Ulaznice za ovu su rasprodane i ja sam provjeravala nekoliko puta taj dan kad su puštene u prodaju i pojavila se jedna ulaznica za navečer u 8. Kupila sam ju ( 7 eura po osobi) i u komentar napisala da nas je troje i zamolila da nas sve smjeste. Dva dana prije dolaska, kad se više nije moglo otkazati rezervaciju, dobila sam mail da će nas sve smjestiti. Ulaznice za ostale sam platila na ulazu. U toj cijeni nije uračunato piće, morate ga platiti gore. Sok je 4 eura, piva 6. Pogled je fantastičan i definitivno se isplati ove love.
8. Prvi dan jeli smo ručno rađenu tjesteninu u restoranu Tucco. Sami birate vrstu tjestenine i umak, bolonjez je recimo 10.4 eura. Za preporuku. Drugi dan išli smo na tradicionalne tapase u Perikete koji definitivno preporučam. Porcije su dosta velike, tako kad naručite chorizo, dobit ćete 4 kobasice. Probali smo svinjske uši ( iznenađujuće fino), dvije vrste kobasica, prršut, krokete, patatas bravas- sve je za preporuku. Treći dan išli smo u nešto skuplji restoran Guell Tapas , paella je bila fina, ali 17.4 eura. I ostali tapasi su bili fini- gamberi, andaluzijske lignje, krumpirići… Samo nešto malo skuplji restoran.
9. Tržnica Boqueria ujutro uopće nema ljudi, mi smo bili ujutro u 9 i dio štandova još nije bio otvoren, dio se tek pripremao za rad. Nama je to bilo u redu za uzeti brzinski doručak. Ja sam uzela veliki croissant punjen pistacijom za 2.5 eura, bilo je empanada za 3.5, prsuta i sira, gotovih jela… Skupo je, ali opet ne tako jako skupo u usporedbi s nekim drugim EU gradovina, meni se zapravo učinilo da je hrana ovdje jeftinija nego kod nas. Ukoliko želite baš doživjlaj gužve i živosti tržnice, ići ipak kasnije.
10. La Rambla je najpoznatija šetnica u Barceloni. Ujutro nije uopće gužva. Sa Ramble skrenite na Plazu Real i tu se šećite u četvrti po ulicama do Plaze Sant Jaume i Sant Felip Neri, Carrer del Banys Nous. Odite do katedrale. Ja nisam ovaj put ulazila jer je ulaznica 14 eura. Nije gužva, može se i tamo kupiti. Onda do via Laietana. Cijela Gotička četvrt je prelijepa samo za šetati i izgubiti se. Tu je i poznati mural El mon neix en cada besada ( poljubac).
11. Ušli smo u Basilicu Santa Maria del Mar, ulaznica je 5 eura. Tu je blizu i Picassov muzej, u kojem nismo bili ovaj puta.
12. Palau de la Musica Catalana je kazalište i koncertna dvorana uređena u modernističkom stilu, ali vrlo impresivna za vidjeti. Ulaznica je 18 eura, kupili smo je na ulazu, definitivno se isplati. Možda nije loša ideja i otići na neki koncert ovdje jer ulaznice kreću već od 20 eura.
13. Nezaobilazno odredište je i plaža Barceloneta. Tu su često valovi, može se osvježiti, ali je zanimljivije promatrati ljude na njoj i na šetnici ispred nje.
14. Uđite u HM tragovinu na Passeig de Gracia. Ima zanimljivu instalaciju na ulazu i ulaz podsjeća na neku palaču. Tu zapravo počinju Gaudijeva remek djela- Casa Batllo, Casa Mila u kojoj smo bili prošli puta, impresivna je kao i dimnjaci na krovu.
15. Mi smo ovaj puta ušli i Casu Vicens. Ulaznica je i ovdje papreno skupa- 22 eura, po meni pre skupa s obzirom na ono što nudi. Kuća je izuzetno lijepa, ali mislim da je ovo previše novca.
16. Najljepši pogled na Barcelonu je s vrha Tibidabo. Za ovo vam treba dosta vremena i nešto hodanja. Pogled je lijep i sa Parka Guell, tu se ulaznice plaćaju 10 eura, a osim pogleda imate i Gaudijeve sjedalice, kućice i skulpture. Ulaznice se rasprodaju tjedan dana prije.
17. Lijep je pogled i sa stepenica ispred Museo Nacional d'Art de Catalunya. Tu dođite za zalazak sunca.
18. Zgrada bolnice Sant Pau isto nije besplatna, ulaz je 18 eura. Nismo ulazili. Ako imate vremena odvezite se metroom do nje, inače možete preskočiti.
19. Mi smo se vozili i žičarom Funicular de Montjuic. Idete na metro stanicu Paralel. Tu idete do posebnog vlaka koji vas vozi kroz tunel do polazišnog mjesta žičare. Do tu možete i autobusom. Svi stoje u istom redu- i oni koji imaju karte kupljene online i oni koji ih kupuju tamo. Dosta brzo ide red. Pogled iz žičare je stvarno lijep. Povratna karta je 16 eura.
20. Park Ciutadella vikendima je pun ljudi, zgodan je za prošetati. Tu kod fontane ljudi i plešu vikendima na latino muziku. Nedaleko od parka nalazi se i Arc de Triomph kojeg predlažem da posjetite- cijela ta šetnica ispred njega je zgodna.
21. Vožnja uberom- mi smo morali biti ujutro u 3 na autobusu za aerodrom pa smo u pola tri uzeli uber od hotela do kolodvora Estacion Nord. Za voznju od 4.5 km platili smo 11 eura.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

New York

Dubai savjeti