New York

New York, vol 2 Prvi put bila sam u NY u proljeće 2018. punih tjedan dana. Svaki san smo obilazili od jutra do mraka, a i po noći. I nije bilo dosta. Drugi put ni ne računam jer smo bili ovdje na layoveru od 8 sati. Sad sam stigla treći put na četiri dana. I što mislite, jesam li i sada uspjela posjetiti sve top lokacije ( one manje ni ne računam, to je samo za rezidente)? Odgovor je NE! Iako sam se silno trudila i u ova tri i pol dana posjetila puno toga, ali nisam opet stigla u Gugenheim ni Whitney, a da ne kažem da bih neke već viđene stvari rado ponovila. Ovaj put sam putovala sama pa ako se pitate može li ženske osoba putovati ovdje sama, odgovor je da. U NY zapravo treba ići barem dva puta po tjedan dana- prvi put da bar donekle obiđeš top turističke lokacije, a drugi da samo hodaš i ideš kud te srce odnese i ponašaš se kao rođeni newyorker. Budući sam već pisala o NY, ovdje će biti friški savjeti jer na netu je dosta netočnih informacija osobito o besplatnim stvarima.
1. U NY sam sletjela na La Guardia airport. Iako je to najbliži aerodrom i ja sam sjedila s lijeve strane uz prozor, što je prema guglu 100% garancija da ću vidjeti Manhattan, pilot je odlučio ne ići ravno nego skrenuti lijevo i onda se vraćati pa nisam ništa vidjela.
2. Od La Guardia aerodroma sam trebala ići na dva busa da dođem do hostela, bilo je 11 navečer, a ja totalno premorena. Zato sam uzela uber za 49$.
3. Chelsea International hostel uzela sam zbog cijene i lokacije. Nalazi se u sred Manhattna, do Times sq sam išla pješice kao i do svih lokacija u središnjem dijelu. Soba je 40$ noć ( na to još ide city tax 10$, ali to ćete u svakom smještaju platiti). Soba je dvokrevetna, unutra je umivaonik, a toalet i tuš dijelite s još 4 sobe. Sve je bilo čisto i uredno. Rezervirala sam preko Hostelworld, tražite sobu koja ne gleda na ulicu zbog buke. Fen možete posuditi na recepciji, toaletni papir ima, dobijete svoj ručnik, ali računajte da je ovo vrlo bazičan smještaj. Mene je pomalo vratilo u neke davne dane i kako se živjelo. U sobi imate ormarić za stvari, trebate imati svoj lokot za njega ili ga možete kupiti na recepciji za 10$. Vidjela sam da imaju i jednokrevetne sobe i sobe s kupaonom prilicno jeftine.
4. Odmah kraj hostela nalazi se zalogajnica gdje sam jela doručak. Obično pecivo je 1.5$, mogu vam ga namazati s peanut butterom, philladelphia sirom, dzemom… oko 2.5-3$. Ja sam jela dva pečena jaja i slaninu u pecivu- 4.5$. Topla čokolada je 3$. Na sve cijene pripremljene hrane morate računati još i porez, bilo bi lakše da ga odmah uračunaju. Znači jaja i čokolada nisu bile 7.5 nego 8.2. Jedino kad kupujete u trgovini hranu ili sokove onda je uračunato.
5. Kako se snaći u NY? Grad presjeca 11 avenija, središnja je 6ta(6th), ali se ipak kao središnja računa 5ta( 5th) pa ulice lijevo i desno idu od nje i zovu se 23rd west( 23. Zapadna tj desno) ili 45th east( 45. Istocna tj lijevo). Kad se vozite metroom pazite u kojem smjeru idete- downtown je kad idete dolje prema jugu i Brooklynu. Uptown je kad idete gore prema sjeveru i Central parku. Kartu za metro plaćala sam debitnom mastercard, primaju sve kartice, pritisnete na ulazu i karta vrijedi 2 sata. Kod izlaska ne trebate ništa više raditi.
6. Moj je savjet da u centru udaljenosti do 2 km hodate. Ja sam hodala od Chelsea hostela preko Penn st do Times sq i Bryant parka. Onda na 5th avenue, Rickefeller centar i prema Central parku. Druga ruta je od Chelsea hostela prema Flatiron, Empire state building, Grand Central Terminal. Onda od Empire state building na 34th west do Macy’s i onda Broadway na Times sq. Hodajte tim uličicama oko Times sq. U SoHo idite Spring st. U Maloj Italiji Mulbery st. U Kineskoj četvrti Mott st.
7. Posjetila sam NY Public Library uz vođenu besplatnu turu koji morate rezervirati na https://www.showclix.com/event/nypl-building-tours Tura traje sat vremena i meni je bila jako zanimljiva, nije samo o knjižnici nego i o gradu. Knjižnicu možete posjetiti i sami, ispred svake sobe vam piše gdje smijete ući, gdje ne. Top lokacija je na 3. katu Rose reading room. Učiti možete i ako niste učlanjeni, ali za posudbu se morate učlaniti. Trenutno je u dijelu Treasures vrlo zanimljiva izložba starih rukopisa- prvi Shakespear i slično.
8. Ulaz u Metropolitan muzej je 30$, ja sam kupila ulaznicu tamo kad sam došla. Meni su zbog iskaznice akeričkog fakulteta dali popust 50% iako inače nema, ali ja bih da imam neku studentsku iskaznicu ipak gurnula nju i pitala, možda vam se posreći. Uzela sam besplatnu turu Highlights, koja nije bila loša, samo meni malo predetaljna. Sve ture možete vidjeti na https://www.metmuseum.org/events/whats-on?tab=Tours&categories=Guided. Dovoljno se pojaviti tamo. Terasa na krovu je zimi zatvorena, inače je s nje lijep pogled na Central park.
9. Cheesburger u Shake Scacku i dalje je bolji od McDonaldsa, najjeftiniji je 8.1$.
10. Uzela sam dvije free ture na https://freetoursbyfoot.com/new-york-tours/ Prva je bila Brooklyn i bila je dobra, saznat ćete puno o gradnji mosta i samoj četvrti, traje 3 sata. Ja sam dala 15$. Druga je SoHo, Little Italy and China town, iako piše 2 sata i ona je trajala 3 sata i ta mi je bila još bolja- dala sam isto 15$.
11. Brooklyn bridge- računajte da puše dosta. Kad pređete preko odite u Dumbo zbog pogleda na most. Prošetajte obalom. Tu je Time Out Market gdje imate besplatno toalet. Prošećite i Brooklyn Heightsom.
12. U blizini mog hostela je dosta restorana s ok cijenama- tako sam 2 trokuta pizze i colu platila 6.5$. 13. Morgan library je besplatna petkom i subotom od 17 h. Nije potrebna rezervacija. Ovdje možete razgledati stalni postav i neke vrlo stare fascinantne sobe i knjige, u petak navečer bila je i live muzika.
14. Broadway- išla sam na mjuziklu Monthy Phyton’s Spamalot i MJ. Ovaj drugi bio je fantastičan i za svaku preporuku. Spamalot ima raskošnu produkciju, glazbene točke odlične, jedino nisam baš razumjela govorni dio nekih 20%. Oba sam imala najjeftinije karte, skoro zadnji red i vidjelo se dobro. 15. U Kineskoj četvrti jela sam dumplings za 5$ 13 komada u restoranu preko puza crkve u 105 Mosco st. Tu sam kupila i suvenire jer su tri puta jeftiniji nego na Times sq. Za neke stvari se možete i cjenkati ako vam se učini preskupo. Ali ako vidite cijenu 3$ za t-shirt, tu nema cjenkanja( na Times sq je 10-15$, ovisno koliko daleko, što ste bliže- cijena raste).
16. Vozila sam se žičarom na Roosvelt island, plaćate isto kao za metro karticom i cijena je ista. Stanica odkud kreće žičara je Tramway plaza. Po otoku sam prošetala obalom iako je ovdje najljepše u proljeće u sezoni trešanja. Sama vožnja u gondoli je zgodna.
17. Whitney muzej nije cijeli besplatan, nego samo prvi kat. 18. Gugenheim je besplatan subotom od 17 h, ali za to treba rezervirati karte unaprijed. Karte se pojavljuju svakog ponedjeljka u 12 NY time, znači 18 h kod nas.
19. Staten island ferry je i dalje besplatan. Ja sam ovaj put kupila ulaznicu za Liberty island ferry za 24$. Ako usporedim, ovaj drugi je bolji jer se vozite blizu, idete skroz tamo i budete gore na otvorenoj palubu. Staten island ferry je zatvoren ( iz mog iskustva), bude gužva i ne ide ipak tako blizu. Elis island nisam stigla, ali je i to u toj cijeni.
20. Obišla sam Little island- vrt na vodi, zanimljiv je. I hodala po High Lane, tu je ulaz kod vrtova, skroz do kraja i Vessela. Otišla sam na Edge i moje je mišljenje da je Top of the Rock bolji vidikovac. Ako već idete Edge, izbjeći dopodne jer vam sunce tuče taman u staklo. I pogled mi nije tako dobar jer je više bočno.
21. Navečer sam se vikendom kretala sama, vozila metroom, ali samo do 23 h. Metro je pun u centru, i ulice isto, kako je dalje ne znam. 22. Vozila sam se 2 puta uberom. Cijene možete provjeriti u aplikaciji pa procijeniti, za 2km je cijena oko 10$. Ako vas je troje, metro ćete platiti skoro 9$.
23. Natural history muzej više nije besplatan, ulaz je 30$. Ako vam je to puno novca i dvoumite se, meni je londonski bio mrvicu ipak bolji. Ovaj u NY ima dinosaure, Lucy( ako ne znate biologiju nece vam nista znaciti), Olmecke glave i jos neke stvari. 24. Natrag sam letjela s Newark aerodroma. Direktni bus vozi s Port Authority terminala( blizu Times sq). Kartu sam kupila unutra na šalteru, slijedite znak ticketing. Bus stoji vani na 41st street. Staje na sva tri terminala -A,B i C i ja sam se vozila pola sata jer je bila nedjelja.
25. NY je skup grad, ali možete u njemu uživati i s malo novca. Meni ovo nije destinacija na koju se putuje zbog hrane - za to postoje daleko bolje zemlje ( Vijetnam, Tajland…), a dan možete preživjeti i s 20$. Ako ste u apartmanu, kuhajte svoju kavu jer njihova je i tako slaba. Po meni se ne isplati davati 10$ za jednu bolju kavu svaki dan, ovo stvarno nije ni Italija ni Hanoi da je kava top. Hostel u kojem sam bila je imao isto i kuhinju. Pojesti možete hamburger, trokut pizze, a target nudi gotove obroke, salate i svašta. Ali svi smo različiti. Ni u Zagrebu više ne možete jesti jeftino po finim restoranima.
Vodič nam je preporučio dva restorana u China town- Hop Ke, gdje je jeo Anthony Boutdain i 17 Wo Hop odmah kraj njega.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Dubai savjeti

Najljepše planinarske staze Hrvatske