Mallorca

O otoku Mallorci razmišljala sam nekoliko godina, ali tek s uvođenjem direktne linije iz Zagreba je i ona konačno došla na red. Španjolski otok zanimljive arhitekture i kulture, prelijepih pješčanih plaža i fine hrane definitivno je mjesto koje treba posjetiti. Mi smo se ovaj put odlučili za 5 dana i uspjeli smo vidjeti ono osnovno, jer srećom nije bilo dovoljno toplo za kupanje. Ukoliko putujete u terminu kad je more za kupanje, 5 dana vam neće biti dosta. Ono što nisam stigla je planinariti po brojnim stazama pa to isto ostavljam za neki drugi put. Mislim da je ovo otok za svako godišnje doba i da se tu ima što i vidjeti i raditi stalno, od planinarenja, šetnji, obilaska gradova, kupanja, uživanja po finim restoranima… Hrana nije skupa, a što je još bitnije, fina je, a te njihove tapase morate voljeti. U samom glavnom gradu Palmi imate što raditi dva dana, a autobusima možete do nekih bitnijih lokacija van geada, tako da je otok idealan i za individualne turiste. Ili se jednostavno opustite i smjestite u hotelu na jednoj od prelijepih plaža i uživajte. Zalazak sunca koji smo vidjeli ovdje možda je i najljepši koji sam ikad vidjela, ili je barem u top tri. Sve savjete o tome što posjetiti pročitajte u nastavku.
1. Za Mallorcu sam letjela s Ryan airom, povratna karta bez kofera je bila za Uskrs 80€. 2. Auto sam iznajmila kod wiber rent a car. Automatski mijenjač, opel captur, 35€ dan s punim osiguranjem , bez depozita. Kad izađete s aerodroma, kombi za prijevoz stoji desno, mi smo čekali 20 minuta na prijevoz jer je bila gužva. https://www.wiberrentacar.com/en. Ispalo nas je jeftinije od vanrella i goldcara, iako je i goldcar imao dobru ponudu.
3. Smještaj sam uzela u Santa Ponsi, apartmansko naselje Pierre and Vacances Portofino, s dvije spavaće sobe, dnevnim boravkom i kuhinjom, pogled na more, 80€ noć, prvi put preko Locktripa. Preko puta hotela je dobro opremljena samoposluga s normalnim cijenama. Palma je bila dosta skuplja. Hotel nažalost ne mogu preporučiti, iako je čist, prostran i s lijepim pogledom na more s terase. Iznad nas su u apartmanu bile 4 žene s tinejdžerima koje su nas terorizirale dvije noći s zabavama, pjesmom, lupanjem, divljanjem . Sve bi počinjalo oko ponoći, pozivi na recepciju nisu urodili plodom jer bi nam bilo rečeno da je samo jedna osoba koja radi i da su stigli gosti koji trebaju check in. Ujutro bi nam direktorica obećavala da će sve riješiti. To je šteta jer prvu noć je bio mir, a i zadnju su ipak odreagirali s recepcije i smirili ih. Hotel je čist, kuhinja ima mikrovalnu i toster, svi su bili ljubazni. Parking se može uzeti kod njih za 15€ dan, a mi smo parkirali na besplatnom javnom parkingu koji je i sad bio pun.
4. Za grad Palmu treba barem jedan puni dan po mogućnosti i dva. Obišli smo palaču Almudaina, koja je srijedom i nedjeljom od 15h besplatna za stanovnike EU. Morate ući u nju do 17h, iako radi do 18h. Inače je ulaznica 7€, djeca do 16g i studenti 4€. Ponedjeljkom je zatvorena.
5. U Palmi uđite u Palazo de Cort na Placa de Cort- unutra su zanimljive figure 4 m visoke. Prošećite cijelom tom četvrti, odite do Passeig del Born.
6. U Palmi smo jeli u Bar Dia u Carrers del Appuntadors. Sipice s grila su za preporuku( 12€) kao i zec(12€). Punjeni patlidžan preskočite.
7. Valldemossa je prelijepo mjesto u brdima. Mi smo došli ujutro u 10 i jedva našli parking, kasnije je još i gore. Odvojite oko 2-3 sata za šetnju. Kavu smo pili u Ca’n Molinas gdje su cijene normalne- espresso 1.8€. Odite na vidikovac Mirador Valldemossa. Ukoliko ostajete duže možete uzeti kombiniranu kartu za 12€ koja uključuje Chopinov muzej, crkvu i samostan, farmaciju i još neke stvari.
8. Soller je prelijep gradić vrlo uskih ulica kroz koji morate jako pažljivo voziti. Mi smo parking našli kod groblja. Do grada možete i vlakom iz Palme za 35€, a vidjela sam i da vozi autobus. Ovdje je glavna atrakcija crkva San Bartolomeu na trgu i tramvaj za luku Port Soller koji prolazi posred tog trga i odmah do crkve. Luka nam se isto svidjela, ima puno restorana, kafića i lijepu plažu. U Solleru smo jeli u Can Gata, gdje tapase možete pojesti za 13€( dovoljno za najesti se), tjestenine od 10-14€( najskuplja s plodovima mora i odlična), kroketi…
9. Zalasci sunca na Mallorci su vjerojatno najljepši koje sam dosada vidjela. Prvi smo gledali iz Santa Ponce- nebo je bilo nešto nevjerojatno. Drugi iz Port Andratxa- kad dođete u luku idete lijevo autom. 10. Cuevas del Drach je najveća i najpoznatija špilja na Mallorci. Ulaznicu sam kupila online za 17€, iako sam vidjela da ljudi i tamo kupuju. Kupuje se na točno određeno vrijeme, ali je možda bolje da ne uđete među prvima. Mi smo malo zakasnili i stigli u 11:05, ušli među zadnjima i lijepo sve vidjeli. Gužva je bila grozna i u jednom terminu puste sigurno 300 ljudi unutra- ne hoda vam se u toj gužvi sigurno. Ako ostanete na kraju, onda imate ljepši pregled. Na kraju špilje je gledalište, tu slušate koncert klasične glazbe uživo sok se svirači voze po jezercu u čamcu. Na kraju se možete provozati u čamcu, nek vas ne obeshrabri gužva jer ide dosta brzo.
11. Guep caffe Playa de Muro- preporuka za paellu koja je 15€, ima ih više vrsta i stvarno je odlična. Zatvaraju u 15h, ne rade navečer.
12. Formentor je rt i svjetionik na krajnjem sjeveru otoka. Prvo ćete naići na vidikovac Es Colomer, svakako stanite. Nakon njega cesta postaje uska i vijugava, bez mogućnosti okretanja natrag, prepuna biciklista i treba jako pažljivo voziti. Pod samim svjetionikom je strm uspon i tu ćete čekati u redu da se popnete gore i parkirate. Nije za neiskusne vozače. Pogled sa svjetionika je vrlo impresivan. Moja je preporuka da ovdje zbog položaja sunca dođete dopodne. Vjerujem da je i zalazak sunca isto lijep.
13. Kako se obući za Mallorcu u proljeće? Raznoliko. Nama je prva dva dana bilo vjetrovito, za duge hlače i veste i vjetrovku. Treći dan se vjetar smirio i na suncu je bilo toplo za biti bez jakne. Zadnja dva dana je bilo za kratke rukave i nogavice. Sve sam ja to uspjela spakirati u mali ruksak. Putovala sam u jednim tenisicama, trapericama, košulji, vesti i jakni. U ruksak sam osim rublja i čarapa stavila tajice, majicu kratkih rukava, tri haljine, još dvije tanje majice dugih rukava, tenisice, kozmetiku. 14. Posjet katedrali u Palmi planirajte dopodne jer ćete tada vidjeti tu neobičnu igru sunca i boja unutar nje. Na crkvi se nalazi najveći stakleni prozor na svijetu, na istočnoj strani crkve, i ujutro kroz njega tuče sunce i baca šarene sjene u crkvi. Ulaznica za crkvu i muzej je 10€ i kupuje se online, ali sam ju bez problema kupila online par minuta prije ulaska na https://catedraldemallorca.entradasdemuseos.com/ . Nedjeljom je zatvorena. Što se tiče fotografiranja izvana, bolji je položaj sunca popodne.
15. Calo des Moro je jedna od najpoznatijih plaža na Mallorci zbog nestvarne boje mora. Da biste do nje došli prvo morate parkirati auto na službenom parkingu, hodati oko 1.2 km po cesti, spustiti se stepenicama do plaže Almonia, a onda još po poljskoj stazi oko 10 minuta. Ako dolazite rano ujutro, možete uhvatiti i parking bliže plaži, na jednosmjernoj cesti koja vodi do nje.
16. Portals Vels je isto prelijepa uvala, sastoji se od nekoliko njih, boja mora je nestvarna. Ovdje se nalazi i nekoliko špilja i izdubljenih stijena koje su zanimljive za pogledati.
17. Castel Belver nalazi se na brdu iznad Palme, ulaznica je 4€, za djecu 14-18 je 2€. Jako lijep dvorac iz 14. st s lijepim pogledom. Radi do 19 h, subotom kraće, ponedjeljkom je zatvoren.
18. Preporuka za jelo u Palmi je restoran Finca 14 u Carrer Dels Appuntadors. Dnevni meni s pićem je samo 12€. Dobili smo tri tapasa ( sir, papričice, salatu od piletine), tjesteninu s umakom po izboru( riba i šparoge), kolač od sira. Jako fino.
19. U kvartu la Llotja nalazi se puno zgodnih restorančića, zgodno je i za šetati. 20. Parking u Palmi plaćali smo na automatu, ne plaća se od 14:30-16:30, subotom cijelo popodne, nedjeljom nikako. Parking je jeftin. Parkirali smo najčešće u luci nasuprot katedrale.