Paris

Paris- grad svjetlosti, čarobni grad, grad romantike… svakako mu tepaju. Meni dovoljan razlog da ga odem posjetiti po četvrti puta. Bila sam tamo u rano proljeće, u ljeto, u zimu i svaki puta je vrijeme bilo savršeno. U redu, dogodi se koji dan da nije, ali ideja da će početkom lipnja tamo četiri dana biti oblačno, kišno i što je najgore s hladnim, sjevernim vjetrom, malo mi je pokvarila ovaj put dojam. Smrznuli smo se, a sa malim ryanair ruksakom ni nije bilo mjesta za više garderobe, iako će zlobnici reći da mjesta ima , samo treba ponijeti prave stvari😂. Nekako sam ovaj put po prvi put razumjela i Parižane koji taj toranj baš i ne vole, jer po kiši i tmurnom vremenu i on onako čudno metalno izgleda. Ali onda padne mrak i dogodi se čarolija, toranj bude obasjan i ne možeš se prestati smijati kad ga vidiš, ni vjetar ti ne smeta. Valjda je taj osjećaj adrenalina i sreće zahvalan za to što se nisam tamo prehladila😂. Ovaj put sam shvatila i zašto Parižani nisu ludi za turistima, jer kad ih vide kako stoje po sred ceste s četiri trake, među autima, sve zbog fotke, svatko bi to pomislio. Usprkos tome, nama su i ovaj puta Parižani ostali u lijepom dojmu, ljubazni, spremni pomoći iako smo govorili engleski. Gdje se to najviše vidjelo? Kad smo se izgubili tražeći Bramble bar. Pitali smo nekog zaštitara tamo, on na francuskom, mi na engleskom, malo se i crtalo, mlatilo rukama… uz osmijeh sve prolazi. Osmijeh nas je spasio i kad smo ušli u bar s pola sata kašnjenja, a inače vas čekaju samo 10 minuta, i još nas je došlo troje, a rezervirali smo za dvoje, jer više online nije bilo. I opet osmijeh i merci i sve ide. Moram reći da mi se ovaj put baš nije svidio miris na metro stanicama, ali opet uz toliku masu ljudi, teško je očekivati savršenstvo. Ja volim Paris i Parižane i ne dam na njih. U slučaju potrebe mogu malo i francuski, n’est pas… ali nije bilo potrebe, domaćini su bili svugdje ljubazni i strpljivi.
1. Za Pariz sam putovala s Ryanairom. Povratne karte se kreću od 30 eura na više, ovisno o terminu putovanja. Ryan ne leti u sam grad, nego u malo mjesto Beauvais, odakle dalje trebate busom.
2. Bus za od aerodroma Beauvais do Pariza, stanica Universite Saint Denise, vozi oko sat vremena i košta 30 eura za povratnu kartu. Kad izađete s aerodroma idete lijevo, kud i svi. Bolje Vam je kartu kupiti online na https://www.busbeauvais.com/en/new-home/, onda tamo ne morate čekati red na šalteru, koji nije bio malen. Stajete odmah u redu gdje su ljudi s kartom, ali taj ide brzo, jer ima više buseva i čim se bus napuni, on kreće. Ja sam sletjela u Beauvais u 22:20 i uzela kartu za 22:30, malo smo kasnije krenuli, ali nije problem, jer busevi idu dok ima putnika. Taj bus je prije vozio do Porte Maillot, sada zbog olimpijskih igara vozi na drugu stanicu. Tu gdje vas bus ostavi odmah imate metro stanicu, linija 13 do centra.
3. Za povratak busevi isto idu kad se napune, mi smo kad smo stigli na stanicu čekali 15ak minuta u redu- nemojte očekivati da ste vi jedini koji putujete na aerodrom. Na samom aerodromu za povratak smo čekali u redu za kontrolu 45 minuta pa i o tome voditi računa.
4. Smještaj sam uzela preko airbnb na https://hr.airbnb.com/rooms/1134883264359261628?c=.pi80.pkaG9tZXNfbWVzc2FnaW5nL25ld19tZXNzYWdl&euid=6f42873c-d80b-c98a-dcc1-820918662be9&source_impression_id=p3_1717949655_P3EwmvFS8tuIkPI4 Stan je na 10 minuta pješice od Slavoluka pobjede i Champs Elysses, u mirnom i sigurnom kvartu, oko njega samo ambasade. Ima 3 ležaja, odlično opremljenu kuhinju, mikrovalnu, aparat za kavu, kuhalo za vodu, toster… Čisto i uredno. Blizu je caffe gdje smo jeli doručak, ima ih nekoliko, i trgovina Carrefour gdje smo kupvali baguette, sir, maslac i guščju paštetu.
5. Za Arc de Triomphe ( Slavoluk pobjede) smo ulaznice kupili tamo. Došli smo ujutro u 10 i doslovce je bilo tri osobe u redu. Kasnije je bio nešto veći red. Za popeti se gore vode spiralne stepenice, njih skoro 300, procijeniti kondiciju. S vrha se pruža pogled na cijeli Pariz i lijep pogled na Eiffelov toranj, ali ne i najljepši.
6. Od Slavoluka pobjede vodi najpoznatija pariška avenija Champs Elysses. Tu se nalaze ekskluzivne trgovine, za koje ljudi stoje u redu da uđu, ali isto tako i high street poput Zare. Mi smo tu ušli u Adidas i Nike, ali imaju slabiju ponudu i više cijene od JD trgovine. U JD smo i kupili tenisice. U ovoj aveniji smo ušli i u Pierre Herme po maracrone, 4 koštaju 14.5 eura što je odvratno puno, ali su prefini. Tražite da vam ih stave u metalnu kutijicu koja će vam ostati za uspomenu, jer je ista cijena za nju u papirnatu kutijicu.
7. Petit Palace je lijepa palača izvana, ali i iznutra. U njoj se nalazi muzej, a ulaz je besplatan. Unutra se u dvorištu nalazi kafić koji nije uopće preskup, ali je ambijent predobar. Kava je 3.5 do 4 eura, možete pojesti tjesteninu dana za 12-14 eura.
8. Muzej Orsay je meni najljepši muzej u Parizu jer volim impresioniste. Ulaznice kupiti online na https://www.musee-orsay.fr/en bar 4-5 dana prije. Radi do 18 h, ali računajte da već u 17:15 počnu zatvarati dio soba. Četvrtkom rade do 21 sat. Na ulazu imate dva reda- jedan za one na puni sat, znači 12, 13,14 itd, a drugi za one na pola sata 12:30, 13:30… Nema potrebe da dolazite puno ranije, neće vas pustiti prije vremena na ulaznici. Ako imate ulaznicu u 14 sati, dođite u 14:15 i ulazite bez čekanja u redu. Oni ljudi što tamo tada stoje su došli ranije i stoje u redu za 14:30. Osim remek djela, ovdje ljudi idu na zadnji kat zbog sata kroz koji se može gledati na grad jer je staklen.
9. Što se tiče pogleda na Eiffeleov toranj, svatko će vam reći da je baš taj koji je on izabrao najbolji. Ja sam ih posjetila valjda sve pa evo opisa. a) Pogled sa Slavoluka- nije loš, nezgoda je što treba platiti ulaznicu i popeti se po dosta spiralnih stepenica. Moja je ocjena 3.
b) Pogled s Rue de Camoens- ovo vole influencerice, tu računajte na red za fotku, ali biti ćete sami na fotki. Moja je ocjena isto 3.
c) Pogled s Rue de l'Universite- gužva, tu je puno ljudi, nećete biti sami u fotki, osim ako dođete u 6 ujutro. Ocjena 3. d) Pogled s terase Galeries Lafayette- besplatan, dosta daleko po meni, Ocjena 2.
e) Pogled s terase Bramble bara- fantastičan, lijepa intimna atmosfera. Nezgoda- treba platiti piće, kokteli su 16- 20 eura, piva 10eura. Treba rezervirati prije na https://www.lesombres-restaurant.com/en/bar-bramble/ Mi smo bili pred zalazak sunca, ostali i poslije i gledali light show. Termin vam traje sat vremena. Ocjena 4+
f) Avenue de New York- na obali Seine, jako lijep pogled, možete sjesti na rub, slikati se sami. Ocjena 4.
g) Pogled ispod samog tornja- na livadi, Champ de Mars . Ocjena 5.
I pogled s Trocadera je lijep, ali trenutno uništen zbog postavljenih tribina za olimpijske igre, iako tu isto bude dosta ljudi.
10. Ulaznice za sam toranj ovaj put nisam kupila jer su mjesec dana prije bile rasprodane. Dobro i da nisam, jer je vrijeme bilo baš loše i ne bi bila sretna da sam toliko platila, a pogled na kišu i oblake. Davno smo bili gore po sunčanom danu i definitivno ovo inače preporučujem. Da biste prošli ispod tornja, isto treba proći kontrolu i skener. Tu zna biti red, ali dosta brzo ide. Tu onda ulazite i do mjesta gdje se kupuju i karte za sam toranj na licu mjesta. Računajte da su to redovi poveći.
11. Što se tiče jela, ja sam prvi dan ušla u neki restorančić na Pigallu, totalna katastrofa i što se tiče hrane i higijene. Shvatila sam da je bolje ići po preporuci. Ako želite povoljnu francusku kuhinju, onda definitivno Bouillon. Imaju ih nekoliko po cijelom Parizu, nek vas ne obeshrabri red, mi smo čekali oko 20 minuta, iako je bilo 30 ak ljudi ispred. Možete jesti fiksni meni s 3 jela za 15.8 eura. Ja sam jela goveđi jezik s krumpirom za 10 eura. Izuzetno fino. Isto tako u puževi i terrine.
12. Zid ljubavi na Montmarteu je fora za vidjeti, računajte na puno ljudi ovdje.
13. Sacre Coure bazilika na Montmarte je besplatna, samo provjerite na webu kad su mise. Mi smo došli oko 15 h i stajali u redu pola sata bez micanja, onda su pred kraj mise počeli puštati ljude polako unutra.
14. Najljepši park u centru Pariza je Parc de Luxembourg. Tu možete sjesti i na stolice i malo odmoriti, gledati kako ljudi puštaju brodiće u jezercu.
15. Notre Dame se još uvijek u obnovi, piše da se otvara u rujnu. Svakako posjetite.
16. Saint Chapelle je nešto najljepše što sam vidjela od sakralne umjetnosti. Stakla u toj crkvi su dovedena do savršenstva. Nećete vjerovati onome što gledate. Ulaznice je preporučljivo kupiti online. Mi nismo pa smo tamo čekali oko tridesetak minuta na ulaz. Ista stvar kao i s Orsayem, doći 5-10 minuta nakon vremena označenog na ulaznici pa ulazite odmah. Ulaznice na https://www.sainte-chapelle.fr/en/
17. Louvre- imate te filmiće influencera da idete od stanice za metro i da tu idete na ulaz bez čekanja. Stanica je Palais Royal-Musee du Louvre. To je ulaz za grupe, možda vas i puste. Ali nema potrebe. Mi smo imali ulaznice za 15 sati, došli u 15:15 i samo se ušetali na glavni ulaz. Tamo imate nekoliko redova. Najveći s desne strane je onaj za ljude koji nemaju ulaznice. S lijeve strane su dva- za one na puni sat i one na pola. Vi dođete 10 minuta nakon vašeg vremena i idete odmah naprijed. Svi idu na Mona Lisu koja je u desnom krilu, ali činjenica je da se tu nalaze i najpoznatije slike. Mi smo prvo otišli tu, onda smo malo otišli u lijevu stranu ovaj put, tu nema žive duše. Malo smo se i izgubili. I ovdje vrijedi pravilo da se 45 minuta prije zatvaranja počnu zatvarati neki dijelovi. Ulaznice na https://www.louvre.fr/en
18. Nemojte propustiti light show na svaki puni sat na Eiffelovom tornju od sumraka pa sve do 1 iza ponoći.
19. Galeries Lafayette svakako posjetiti- meni je ona jako lijepa iznutra. Tu se isto nalazi kafić, s pogledom na kupolu unutra, nije skup. Ima i restoran na petom katu s pogledom na grad. I besplatna terasa na 6. katu s pogledom na grad i Eiffelov toranj.
20. Vožnja po gradu naravno metroom- neke stanice su lijepo ukrašenih ulaza. Jedna vožnja je 2.15 eura i iako na karti piše da vrijedi 90 minuta, ako izađete nakon samo tri stanice, to vam je to karta, više ne vrijedi. Možete uzeti navigo pass za 2 eura i na njemu karte- karnet od 10 karti sve skupa vas izađe 19. 25 eura, a redovna cijena tih 10 karata je 21.5 eura. Imate u ponudi dnevnu navigo kartu za 8.65 eura. Vi ćete se voziti samo u prvoj zoni, jedino je aerodrom Charles de Gaulle mislim 5. zona. Tjedni navigo je 30 eura. Mi smo potrošili 1 karti za 3.5 dana. Uglavnom smo obilazak planirali tako da u nekom kvartu obiđemo sve što imamo , a i hodali smo dosta.
21. I za kraj- Pariz je lijep grad kad je sunce i lijepo vrijeme, kiša može stvarno pokvariti dojam ovog grada. Druga stvar je miris urina na metro stanicama koji se dosta osjeti. Gužve su svugdje. Meni je bilo lijepo hodati po Champs Elysses punoj ljudi , ne smeta me to.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

New York

Dubai savjeti

Najljepše planinarske staze Hrvatske